Na isteku smo drugog desetljeća 21. stoljeća koje je nastavilo digitalnu revoluciju započetu krajem 20. i početkom 21. stoljeća. Početkom stoljeća započinje streloviti razvoj osobnih računala i laptopa, brzine interneta su veće, pojavljuju se prve moderne društvene mreže. Kraj prve dekade lansirao je prve pametne telefone, koji se u drugoj dekadi počinju masovno upotrebljavati. Brzine pristupa internetu nastavljaju rasti, a ekspanziju doživljava i mobilni internet. Ovo je razlog što pretraživanje interneta nije više rezervirano samo za vrijeme kada smo na računalu. Na Internet smo spojeni u svakom trenutku i pretražujemo kada god želimo – na ulici, u kafiću, javnom prijevozu itd.
Niti jedno ozbiljno poduzeće koje želi opstati na tržištu ne može si dozvoliti da nije vidljivo na internetu. Mogu reći kako je krilatica koju često čujem „moji klijenti ne koriste Internet“ u potpunosti pogrešna. Internet danas koriste gotovo svi, u većoj ili manjoj mjeri što utječe na naše živote u svim područjima. Tako su se i trendovi u oglašavanju i marketingu promijenili te možemo reći kako su zapuhali novi vjetrovi. Ti novi vjetrovi sve veću važnost daju digitalnom, tj internet marketingu.
Napretkom tehnologije i promjenom trendova promijenio se i Internet. Ukoliko izradite statičnu web stranicu možete reći kako ste prisutni na internetu. Jeste li vidljivi, dakako da niste! Za vidljivost na internetu potrebno je imati puno više od toga. Da biste to postigli morate biti tamo gdje se nalaze vaši potrošači – na društvenim mrežama. Isto tako, ako postavite stranicu na društvene mreže i objavljujete sadržaj bez nekog plana jeste li vidljivi? Ne onoliko i onako kako biste željeli!
Oglašavanje i društvene mreže
Društvene mreže odavno su postale puno više od mreža – to su mediji koji diktiraju trendove. Pametno upravljanje strategijom na društvenim medijima donosi mnoge benefite. Osobno smatram kako je najveća prednost društvenih mreža mogućnost dvosmjerne komunikacije. U svakom trenutku možete vidjeti kako vaši potrošači razmišljaju i što očekuju od vas. Drugi benefit u odnosu na klasični marketing je targetiranje ciljnih skupina. Internet u cjelini, pa tako i društvene mreže, omogućava vam da imate doseg kod populacije koja je zainteresirana za ono što nudite. A najbolje od svega – platite samo ako vas netko primijeti i klikne na poveznicu. Naravno, to ne znači kako je potrebno odustati u potpunosti od klasičnog marketinga, već je potrebno shvatiti što vam ovakav oblik marketinga pruža.
Odnos web stranica i stranica na društvenim mrežama
Važno je napraviti razliku između web stranica i stranica na društvenim mrežama. Mnogo puta u razgovoru sa potencijalnim kupcima sam čuo kako im nije potrebna web stranica jer imaju Facebook. Međutim to nije tako, jedno bez drugoga ne ide. Društvene mreže su mjesta gdje se nalazi velik broj ljudi – potencijalnih kupaca, preko kojih ih dovodimo na web stranicu koja mora davati kompletne informacije o onome što nudite.
Malo o web stranicama
Iako su web stranice na tržištu od samog početka interneta, one su jednako važne kao i prisutnost na društvenim mrežama. Nije dovoljno izraditi web stranicu, staviti neki tekst i ostaviti da to tako stoji, jer ako web stranici pridajete ovoliku pažnju tada ju nitko neće niti vidjeti. Tekstovi moraju biti jasni i čitljivi sa kratkim rečenicama te trebaju pružati potpunu informaciju. Prilikom uređivanja sadržaja svake podstranice potrebno je odrediti ključnu riječ i oko nje izraditi sadržaj što je osnovni preduvjet za dobru SEO optimizaciju.
O SEO optimizaciji će biti više govora u zasebnom članku, no važno je težiti tome da vas potrošači, osim preko društvenih mreža, mogu pronaći direktno i preko tražilica (Google, Bing itd.). Upravo SEO optimizacija će vam pomoći u tome jer će vaše stranice biti bolje pozicionirane prilikom pretraživanja određene ključne riječi.
Cijena izrade web stranica
Tržište je danas doslovno preplavljeno manjim i većim tvrtkama ili pojedincima koji izrađuju web stranice. Upravo zbog toga mogu se pronaći izrada web stranice već za nekoliko stotina kuna. Budite jako oprezni i dobro razmislite što želite prije nego što naručite web stranicu. Ako pročitamo malo više o izradi web stranica, vidjeti ćemo kako je za izradu unikatne web stranice potrebno uložiti znatno vrijeme. Zapitajte se kako je moguće izraditi unikatnu web stranicu za 100€ koja je gotova za nekoliko dana, ako je toliko vremena potrebno da bi se dobilo grafičko rješenje kako bi stranica trebala izgledati. I na kraju krajeva, koliko je potrebno napraviti takvih web stranica u mjesecu da bi se zaradila jedna prosječna plaća?
Ukoliko vas zanima sličan sadržaj, posjetite našu Facebook stranicu