Internet je najbrže rastući medij na svijetu, koji je 2018. godine premašio više od 4 milijarde korisnika. Ova brojka govori nam o nužnosti svakog poduzeća da bude prisutno na internetu te prihvaća nove tehnologije i digitalni marketing.
Digitalni marketing je grana marketinga koja obuhvaća korištenje digitalnih tehnologija u marketinške svrhe. Za razliku od „klasičnog“ marketinga ova vrsta marketinga omogućava bržu, dvosmjernu komunikaciju s potencijalnim potrošačima. Digitalni mediji pružaju mogućnosti oglašavanja, davanja direktnog odgovora, kreiranje platformi za prodajne transakcije, kanal distribucije kod digitalnih proizvoda, mehanizam za usluživanje kupaca te za izgradnju i održavanje odnosa s kupcima.
Usluge digitalnog marketinga su:
- Web stranice
- E-mail marketing
- Društvene mreže
- Forumi i blogovi
- Elektroničko trgovanje
U današnje vrijeme mnogi poslovni subjekti nisu prepoznali važnost ulaganja u digitalni marketing. Nije dovoljno odabrati samo jednu platformu i putem nje komunicirati s potencijalnim potrošačima. Kako bi poduzeće bilo prisutno na internetu potrebno je dobro planirati i povezati više platformi koje se međusobno nadopunjuju. Svako ozbiljno poduzeće mora imati svoju web stranicu koja će se međusobno nadograđivati sa društvenim mrežama i drugim komunikacijskim kanalima.
Web stranice
Web stranice možemo definirati kao mjesto gdje digitalni marketing počinje. Moraju biti jednostavne za korištenje, pregledne i sadržavati sve potrebne informacije. Važno je da su povezane sa svim ostalim granama digitalnog marketinga (društvene mreže, email marketing itd.).
Jednom kada je stranica napravljena i stavljena na internet, posao nije gotov nego tek počinje. Prisutni smo na internetu tek kada imamo kvalitetan sadržaj koji se redovito ažurira, a stranice optimiziraju i prilagođavaju.
Na internetu postoje milijarde različitih web stranica, stoga je važno da stranice budu istaknute i imaju dobru poziciju na pretraživačima. Bez toga stranica neće imati posjetu i biti će beskorisna. Dobra pozicioniranost može se postići na dva načina – SEO i SEM optimizacijom.
SEO optimizacija je dugoročno najisplativiji način optimizacije. Stranica i njen sadržaj optimiziraju na način kako bi imali što bolji položaj na internetskim pretraživačima. Ovo znači da je potrebno istražiti koje ključne riječi korisnici najviše pretražuju te na temelju toga prilagoditi sadržaj i čitljivost teksta.
Drugi način postizanja vidljivosti je SEM optimizacija. Pojednostavljeno rečeno SEM je plaćeno oglašavanje na tražilicama i društvenim mrežama. Za razliku od većine drugih marketinških aktivnosti, ovdje se ne plaća po vremenu nego po kliku ili broju prikaza. Dakle, ukoliko posjetitelj ne klikne na web stranicu oglašivač neće platiti ništa.
Društvene mreže
Društvene mreže su relativno novi komunikacijski kanali u marketingu koji omogućuju raznovrsne načine komunikacije, a koriste ih stotine milijuna ljudi. Predstavljaju online zajednicu koja uglavnom dijeli zajedničke interese.
Sadržaj koji se objavljuje na društvenim mrežama mora biti pomno biran i redovito ažuriran. S obzirom kako društvene mreže omogućavaju dvosmjernu komunikaciju, važno je biti aktivan i na sve upite odgovarati unutar nekoliko sati.
Kako bi se povećao uspjeh marketinga na društvenim mrežama i kako bi ponuda bila vidljivija većem broju potencijalnih kupaca, moguće je pokrenuti plaćene kampanje. Ovakve kampanje omogućavaju da objava, stranica i dr. bude vidljivija nekoliko desetaka, pa čak i stotina puta nego što je to slučaj sa besplatnim objavama. Kako i kod oglašavanja na tražilicama, plaća se unaprijed dogovoreni iznos po kliku ili prikazivanju.
Email marketing
U današnje vrijeme mnogi smatraju kako je email marketing mrtav, no to nije ni blizu istini. Isto su tako mnogi smatrali kako će dolaskom digitalnog doba ubacivanje letaka u poštanske sandučiće postati prošlost. Ipak, to se nije desilo, zar ne? Uvriježeno je mišljenje kako su ulogu email marketinga preuzele društvene mreže. Istina je sasvim drugačija, email marketing ima puno veći doseg nego što je slučaj sa društvenim mrežama.
Ako to pogledamo u brojkama, 90% potencijalnih potrošača će primiti email, dok će objavu na društvenim mrežama primiti svega 5% „followera“. Društvene mreže žive od oglašavanja stoga treba očekivati kako će tek manji dio naših pratitelja biti u mogućnosti vidjeti našu objavu. Kada govorimo o klikovima, 3% primatelja će otvoriti email, dok će 0,5% kliknuti na poveznicu u objavi.
Kod email marketinga vrlo je važno imati dobru strategiju na temelju koje ćemo prepoznati ciljanu publiku. Važno je razlikovati email marketing od spam marketinga. Spam marketing nudi proizvode i usluge svima bez obzira na interese primatelja. Kod email marketinga prikupljamo mail adrese osoba koje su iskazale interes za ono što nudimo (registracijom na web shop, prijavom na newsletter i sl.).
Zašto su društvene mreže važne?
Vjerojatno se sada pitate čemu služi onaj dio teksta u kojemu govorimo kako su društvene mreže jako važne iako imaju osjetno manji doseg od email marketinga.
Važno je naglasiti kako su društvene mreže mnogo više od kreiranja besplatnih objava o proizvodima i uslugama. One su izvrstan alat za dvosmjernu komunikaciju između vas i potencijalnih potrošača. Stoga proširite svoje vidike, nemojte se ograničiti na samo jedno, već koristite sve ono što digitalni marketing pruža, jer ćete tek tada iskoristiti sve potencijale interneta.